proces productie verslag fantastisch

Standaard

mijn fantastisch verhaal

vertaling fantastisch

fantastisch is in mijn beleving is iets of iemand dat zo interessant is dat je je ogen er niet vanaf kan houden en er meer over te weten wil komen. Dat is mijn vertaling van fantastisch.

vertaling image en imagine

de vertaling is platjes en verbeelding of fantasie

proces

ik had in het begin van de lessen toen we de opdracht hoorde. had ik niet meteen een idee waar ik mijn verhaal over wou schrijven. dat zat me een beetje in de weg. dus ben ik op pinterest (http://www.pinterest.com/lonjo1996/lonneke/) platjes gaan zoeken. daar vond ik platjes van mooie gebieden landschappen en zo.  en ik kwam een quote tegen op facebook “logica brengt je van a naar b maar fantasie brengt je overal waar je heen wild.” en ik begon meteen te fantaseren  over dat ik daar zelf was in sprookjes bossen en bergen. en ik had ook een idee voor mijn verhaal. 

fantasie brengt je overal

Het is weer eens maandag. Zoals elke week. De leraar zit iets uit te leggen wat mij niet echt interesseert. Ik zit wel half te luisteren. Mijn klasgenoot naast me begint tegen mij te praten.
ondertussen zit ik op internet platjes te zoeken. Ik kwam een quote tegen en die ging zo: “logica brengt je van a naar b maar fantasie brengt je overal waar je heen wild.” ik was het er helemaal mee eens. Dus zocht ik platjes met natuur en mythische wezens op om aan mijn eigen fantasie overgeleverd te worden. Ergens ver weg hoor ik de leraar nog praten. Maar ik zit naar mijn scherm te staren. Ik hoor het verhaal van de leraar helemaal niet meer en mijn klasgenoot haar stem vervaagt ook.
Het lijkt net of de belden op het scherm beginnen te leven. Ik knipper met mijn ogen. En het lijkt net of ze uit het beeld komen. En dansen over mijn tafel. Ik sta versteld “dit is onmogelijk.”
ik kijk om me heen en zie het klaslokaal niet meer. Ik zie alleen nog maar de platjes die ik op de computer aan het bekijken was.
Ergens ver weg hoor ik mijn naam. Ik kijk om me heen op zoek naar het geluid en zie mijn leraar staan. Hij roept mijn naam. Ik word door elkaar geschut en in een schok kom ik weer terug in het klaslokaal. iedereen staart me aan. Ik besefde dat ik inslaap was gevallen en het enige wat ik dacht was “waarom heb je me wakker gemaakt”.

duidelijk making

Met dit verhaal wil ik duidelijk maken.
dat het leven met fantasie een stuk leuker is en dat je in je fantasie alles kan doen en zijn wat je wild. En dat je niet altijd dat hoeft de doen wat iedereen van je verwacht.

Plaats een reactie